Η αλλαγή είναι εσωτερική διαδικασία. Όλα ξεκινούν από μέσα μου και απλώνονται προς τα έξω. Κανείς δεν είναι εδώ για να βαδίσει το δρόμο μου. Είμαι προικισμένος και είμαι εδώ για να με ανακαλύψω. Γνωρίζω άρα επιλέγω. Επιλέγω τη θετικότητα. Έχω φύγει από το μονόδρομο. Αναπνέω. Ανακαλύπτω τη δύναμή μου και εμπιστεύομαι τη ζωή. Αγαπώ και φροντίζω τον εαυτό μου. Γίνομαι υπεύθυνος. Μετασχηματίζω. Είμαι έτοιμος να ρισκάρω και να με υποστηρίξω. Σέβομαι και ευγνωμονώ. Επικοινωνώ. Αποδέχομαι. Αξίζω. Προχωρώ… Αν βάλω καθημερινά 2% όρια στη ζωή μου…

Πολλά παιδιά ξαφνιάστηκαν ακούγοντας τα λόγια τους και τα λόγια των συμμαθητών τους. Ξαφνιάστηκαν που μπόρεσαν και βρήκαν τελικά αυτές τις 10 λέξεις. Είναι στ’ αλήθεια δύσκολο να αφαιρέσουμε τον επαναλαμβανόμενο μειωτικό λόγο τόσων χρόνων από το μυαλό και την ψυχή μας και να βάλουμε στη θέση του αυτό που βαθιά μέσα μας θα θέλαμε να είμαστε και που είναι η πραγματικότητά μας. Αυτό που δεν τολμάμε να πλησιάσουμε γιατί κάποιοι, κάπου, κάποτε μας έπεισαν για το αντίθετο. Αυτό που μας αφαίρεσε τη δύναμη, μας έβγαλε από το μονοπάτι μας και στέκει εμπόδιο στην επικοινωνία με τον εαυτό μας και με τους άλλους. Αυτό που δεν τολμάμε ούτε να το ονειρευτούμε γιατί μας πληγώνει η σκέψη πως δεν θα το ζήσουμε ποτέ.  Αυτό που βρίσκεται πίσω από το θυμό, τη θλίψη, την πικρία… Αυτή η κουκίδα από φως που στέκει μέσα μας και περιμένει να τη δούμε, να την αγγίξουμε και να αποδεχθούμε την παρουσία της. Αυτή η κουκίδα από φως που είναι ο εαυτός μας! Είναι στ’ αλήθεια δύσκολο, όμως γίνεται!!!
Η συνάντησή μας αυτή τελείωσε με μια άσκηση για την απόσυρση του αρνητικού συναισθήματος. Τα παιδιά δούλεψαν πάνω στο σώμα τους. Πήγαν στο σημείο εκείνο του σώματός τους όπου αισθάνονταν σφίξιμο, είδαν το συναίσθημα, το ονόμασαν, το αγκάλιασαν, το αποδέχτηκαν και το απέσυραν μόλις ένιωσαν έτοιμοι. Δεσμεύτηκαν να το ξανακοιτάξουν αν χρειαστεί.
 
ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΥΨΗΛΗ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ

Τα παιδιά που αισθάνονται καλά με τον εαυτό τους, συμπεριφέρονται διαφορετικά από εκείνα που έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση. Τα παιδιά με υψηλή αυτοεκτίμηση βλέπουν τον εαυτό τους ρεαλιστικά και αποδέχονται για τον εαυτό τους ότι “είναι εντάξει”. Μπορούν να αναγνωρίσουν τις δυνατότητές τους και γνωρίζουν τους περιορισμούς τους. Η αξιολόγηση, που οι ίδιοι κάνουν για τις ικανότητές τους, βασίζεται σε μια ακριβή ανατροφοδότηση παρά σε διαστρέβλωση αυτού που θα ήθελαν να πιστεύουν για τον εαυτό τους.

Αυτά που έχουν υψηλή αυτοεκτίμηση γενικά, έχουν ένα ευρύ κύκλο φίλων, είναι εύκολο γι’ αυτά να σχετίζονται με άλλους και να τα πάνε καλά με τους περισσότερους μαθητές της τάξης. Αντίθετα, παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση ίσως έχουν μόνο έναν ή δύο φίλους. Τα παιδιά με υψηλή αυτοεκτίμηση συχνά αποτελούν τους φυσικούς - θετικούς αρχηγούς της τάξης. Προσφέρονται εθελοντικά, είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν τους άλλους, αλλά και να ρισκάρουν. Σε συνεργατικές συνθήκες μάθησης, τα καταφέρνουν καλά σχεδόν σε οποιαδήποτε ομάδα. Ανταποκρίνονται στις προκλήσεις και είναι πρόθυμοι να δοκιμάσουν καινούργια πράγματα. Δεν απειλούνται από αλλαγές ή από νέες καταστάσεις, ανταποκρίνονται θετικά στον έπαινο και την αναγνώριση και αισθάνονται καλά για τα επιτεύγματά τους, αφού νιώθουν υπεύθυνοι για τα αποτελέσματα. Όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με τα λάθη τους ή με λανθασμένη συμπεριφορά, αναγνωρίζουν με ρεαλιστικό τρόπο τι έχει συμβεί και ποιο είναι το λάθος τους.
Τα παιδιά που έχουν υψηλή αυτοεκτίμηση θέτουν στόχους για τον εαυτό τους. Γνωρίζουν τι θέλουν να κάνουν στη ζωή τους και τι θα ήθελαν να πετύχουν. Συχνά έχουν ήρωες και πρότυπα για να καθοδηγούν τη ζωή τους. Όταν αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα, συχνά βρίσκουν εναλλακτικούς τρόπους για την επίλυσή του. Επίσης έχουν ισχυρές απόψεις που δεν φοβούνται να τις εκφράσουν. Αυτό όμως δεν τους κάνει ιδιαίτερα δημοφιλείς σε κάποιους δασκάλους.

Τα παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση μπορούν εύκολα να αναγνωριστούν. Ενδιαφέρονται περισσότερο να διατηρήσουν τη δικιά τους αίσθηση αυτοσεβασμού ή “να πέσουν με τιμή” παρά να προσπαθήσουν περισσότερο για να πετύχουν. Εμπλέκονται σε αμυντικές συμπεριφορές προκειμένου να αποτρέψουν τους άλλους να καταλάβουν πόσο ανεπαρκείς και ανασφαλείς αισθάνονται. Αυτοί οι αμυντικοί μηχανισμοί μπορεί να είναι ένας από τους ακόλουθους:

 Επανάσταση, αντίδραση, άμυνα ή εκδίκηση.
 Δεν πιστεύουν, πειράζουν ή υποτιμούν τους άλλους.
 Λένε ψέματα, εξαπατούν ή αντιγράφουν.
 Κατηγορούν τους άλλους, όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά.
 Δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη για τις πράξεις τους.
 Εκφοβίζουν ή απειλούν τους άλλους.
 Αποσύρονται, είναι ντροπαλοί ή συνεχώς ονειροπολούν.
 Εμπλέκονται σε καταστάσεις φυγής, όπως βραδύτητα, σκασιαρχείο, ναρκωτικά ή εξάρτηση από το αλκοόλ.

Τείνουν να χρονοτριβούν, απαιτούν επιπλέον προσοχή, επινοούν δικαιολογίες και κατηγορούν τους άλλους όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά. Μπορεί να αντιδράσουν κατηγορηματικά με κομπασμό και καυχησιολογίες ή μπορεί να ενεργούν σαν “κλόουν”. Αυτά τα παιδιά ίσως τείνουν να αποσύρονται ή ενεργούν ντροπαλά ή σπάνια απαντούν αυθόρμητα ή δεν συμμετέχουν. Συνήθως καταφεύγουν σε οτιδήποτε θεωρούν απαραίτητο, για να αντισταθμίσουν τα συναισθήματα ανεπάρκειας που νιώθουν. Τέτοιοι μαθητές δεν μπορούν να κερδίσουν από τις συμβουλές. Αυτό οφείλεται στο ότι είναι περισσότερο απασχολημένοι, με το τι οι άλλοι νομίζουν γι’ αυτούς, παρά μ’ αυτό που τους εξηγείται. Φοβούνται επίσης την αποτυχία και πολλές φορές θεωρούν ότι είναι καλύτερα να μην προσπαθήσουν, παρά να ρισκάρουν την περίπτωση της αποτυχίας. Έτσι, σαν αποτέλεσμα, σπάνια προσπαθούν όσο χρειάζεται προκειμένου να πετύχουν. Ακόμα κι όταν τους γίνονται προτάσεις ή τους υποδεικνύονται τα λάθη τους, αυτοί παίρνουν μια αμυντική θέση που τους εμποδίζει να επωφεληθούν από τις συμβουλές. Είναι παγιδευμένα στην αυτοεικόνα τους, που διακατέχεται από αποτυχία και γνωρίζουν ότι είναι ανίκανα να εκπληρώσουν τις φιλοδοξίες που οι άλλοι θέτουν γι’ αυτά ή που οι ίδιοι έχουν. Έτσι αισθάνονται ανάξιοι, ανεπαρκείς και μη αγαπητοί.

Στην πραγματικότητα αυτά τα παιδιά επιθυμούν όσο τίποτα άλλο την αγάπη, την αποδοχή, τη θετική αναγνώριση και το σεβασμό από τους άλλους. Γι’ αυτό χρειάζεται να γίνουν επίμονες προσπάθειες, να τους παρέχεται περισσότερη υποστήριξη, πολλαπλές ευκαιρίες για επιτυχία, θετική ανατροφοδότηση και ειδικότερα η αίσθηση ότι κάποιος ενδιαφέρεται πραγματικά γι’ αυτά.




Σχόλια  
  •  
  •  
  • Απάντηση
  • Απάντηση με παράθεση
  • Παράθεση

# DreIntish » 04-02-2018 00:28

Tomar Priligy Y Cialis cialis Acquista Levitra Generico

DreIntish

Προσθήκη νέου σχολίου

Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Επικοινωνία

Τηλέφωνο - FAX : 2109627259

E-mail : info@europe-esteem.gr